b Norazlin Mohd Noor: Kenapa saya pilih bisnes spa sebagai sumber pendapatan kedua?

Pages - Menu

Kenapa saya pilih bisnes spa sebagai sumber pendapatan kedua?



Bismillahirahmanirrahim.


Assalammualaikum, salam pagi isnin. Sekarang jam 5.18am, mata k.lin masih segar nak berblogging. Sejak ada blog ni, k.lin rasa semangat nak share dengan korang semua kenapa k.lin pilih bisnes spa twb sebagai sumber pendapatan ke dua k.lin.


K.lin bermula bisnes spa pada bulan 9 tahun 2015. Bisnes spa twb ditubuhkan oleh Master Ainul Sharazad sehingga kini. Dan k.lin masih setia dengan bisnes spa k.lin.



K.lin ingat lagi modal pertama k.lin untuk ada bisnes spa sendiri adalah sebanyak rm750. Belajar untuk skill facial semata2 dan juga di beri beauty produk yang selamat digunakan untuk pelanggan k.lin iaitu shaklee. 


Bermula lah episod k.lin sebagai beautician. 


Setelah selesai berpantang anak ke dua k.lin, pada hari ke 45, k.lin dah start training spa. Masa training pun tak lama, ambil masa 2 jam untuk belajar. Masa tu k.lin belajar dengan sepupu k.lin sendiri. 


Memang tak dinafikan, permulaan agak kekok dan 'keras' jari jemari k.lin 😂. Tapi lepas training spa, k.lin mula belajar untuk lebih 'pro'. Orang pertama k.lin praktiskan skill facial adalah adik beradik k.lin termasuk mak. Lepas tu bila k.lin rasa konfiden, k.lin mula ambil job spa. Buat dekat sepupu, jiran2 tetangga. Alhamdulillah, permulaan yang baik, ramai yang nak berfacial dengan k.lin




K.lin rasa fleksibel dengan bisnes spa twb. Sambil facialkan kastemer di rumah sendiri, k.lin dapat tengok2kan anak2 k.lin. 

Anak k.lin adam rayyan


Yang paling best, k.lin tak perlu sewa kedai mahal2. Buat spa di rumah saja! Kadang2 k.lin akan ke rumah pelanggan k.lin (mobile spa). Sangat mengguntungkan. Bagi k.lin tak ada istilah rugi atau bankrup. 

Spa di rumah sendiri

Tak perlu gajikan pekerja. Ya, bila dah mahir dengan ilmu spa dan skill, k.lin tak perlu nak ambil staff atau gajikan pekerja. Income yg k.lin dapat terus masuk ke poket. 100% income spa milik k.lin.

Seronok kan dapat duit spa berkepuk2 macam ni



Dan k.lin masih setia dengan bisnes spa k.lin hingga kini. Dan k.lin mula ajarkan pada new beautician yang bercita2 nak ada spa sendiri macam k.lin. Jadi, cukup setakat ni dulu perkongsian dari k.lin




Kalau anda berminat nak ada bisnes spa macam k.lin boleh wasap / call untuk info lanjut. 011-33952676

No comments:
Post a Comment

♥ Copyright © Norazlin Mohd Noor | All Rights Reserved | Design by Pawona Kreatif